Curatarea biroului pentru un plus de productivitate la serviciu

Fie ca lucrezi la un birou intr-o companie, la o masa in sufragerie sau ai o camera dedicata pentru lucru in caminul propriu, biroul tau poate sa fie o constanta sursa de microbi, dezordine si stres. Unii dintre noi sunt mai ordonati decat altii, desigur, dar nu de putine ori ni se intampla sa ajungem efectiv sufocati de obiectele care se aduna pe birou si de praful pe care acestea le colecteaza.

Astazi vom vedea cateva reguli si trucuri simple pentru curatarea biroului pentru ca tu sa lucrezi in voie si sa te feresti mai bine de pericolele pe care praful si germenii le pun sanatatii tale.

Curata obiectele pe care pui mana zilnic

Cele mai folosite obiecte de pe biroul tau sunt probabil tastatura, mouse-ul, dosarele, telefonul si poate si cana cu cafea. Sterge-le de praf zilnic si nu ar strica sa le si dezinfectezi cu o carpa din microfibra si o solutie dezinfectanta sau alcool sanitar.

Ia-ti cinci minute sa iti faci ordine pe birou dupa ce termini munca

1Este obositor si uneori pur si simplu nu ai chef sa stai peste program, dar daca iti aranjezi biroul de la serviciu dimineata vei incepe munca a doua zi intr-un mediu mult mai putin stresant. Arhiveaza-ti hartiile pe care nu le mai folosesti, curata obiectele cel mai des folosite de praf si germeni, arunca gunoiul si ordoneaza-ti lucrurile. Este un pret mic de platit pentru ca a doua zi sa incepi munca intr-un mediu care te invita la eficienta.

Curata-ti telefonul cel putin o data pe saptamana

Fie ca folosesti un telefon fix sau mobil (sau ambele), telefonul este un obiect cu care intri in contact si de cateva zeci de ori pe zi. Curatarea si dezinfectarea telefonului este obligatorie nu numai pentru a te feri de germeni, dar si pentru a-i prelungi viata acestuia.

Daca mananci la birou, ai grija sa indepartezi toate resturile

2Indiferent daca lucram intr-o firma sau acasa, de cele mai multe ori mancam la birou. Ambalajele, cutiile, firimiturile si toate celelalte resturi nu numai ca dau un aspect neplacut si aglomerat biroului tau, dar sunt adevarate surse de microbi, germeni si praf. Igiena este probabil cel mai important lucru atunci cand vine vorba despre curatenia biroului si mentinerea starii tale de sanatate – si, desigur, a celor din jur, mai ales daca lucrezi intr-o incapere cu mai multi colegi.

Curata cablurile de alimentare si prizele

Cablurile, prizele si toate obiectele electronice sunt adevarate aspiratoare de praf. Daca firma in care lucrezi colaboreaza cu o firma de curatenie profesionala, atunci poti sari peste acest pas. In schimb, daca lucrezi de acasa trebuie sa stergi cu o carpa din microfibre cablurile, prizele si toate celelalte obiecte (computer, imprimanta, scanner, boxe, casti audio, telefon, router etc). Dureaza cateva minute pe saptamana si te fereste de posibile boli, protejand in acelasi timp si aparatura electrica si electronica.

Biroul este un spatiu personal care trebuie sa te faca sa te simti bine, atat fizic cat si psihologic. Aglomeratia, dezordinea, praful si germenii trebuie tinuti la distanta pentru ca tu sa te simti linistit, creativ si liber sa respiri si sa lucrezi in voie!

Tu cum iti intretii biroul curat si organizat? Ai cateva trucuri pe care ai vrea sa ni le impartasesti?

Lasă un răspuns